PIERRE MJ SOIGNON||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

|||||||||||||||||||||||||BIOGRAPHIE - PRESSE - INFO - LIEN 

<<  ARTEFACTLes sentiers de la gloire   >>

 


LSDLG-BA01 LSDLG-BA05 LSDLG-MAMC02 LSDLG-MAMC04 LSDLG-KM03 LSDLG02
LSDLG-KH04.jpg LSDLG-GP01
LSDLG-GP03
LSDLG-GP07.jpg
 
Images vidéo | video frames
Vidéo I Video

EN


Les sentiers de la gloire
2003
Vidéo pal, 4:3, couleur, son, 6'48"
Musiques:
Christian Marclay
More Encores, Maria Callas
Ludwig Van Beethoven
Symphonie n° 9 en ré mineur, molto vivace



Cette vidéo a été réalisée en parallèle avec un volume, l'élément principal de cette vidéo étant la maquette de ce volume. C'est l'épopée de cette sculpture hexagonal qui au sortir de l'atelier vas entreprendre l'ascension des institutions artistique, comme le musée d'Art moderne et contemporain de Strasbourg, le Kunstmuseum de Bâle ou le centre G. Pompidou à Paris dans une vue un peu mégalomane et lyrique de mon oeuvre, qui part conquérir le "vaste monde de l'art contemporain". C'est une pièce qui est en décalage, ironique, face à la réalité de la sculpture dont elle est issue.

Œuvre présentée au Musée des Beaux-Arts, Belfort




|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

FR

Les sentiers de la gloire
2003
Video pal, 4:3, colour, sound, 6'48"
Music:
Christian Marclay
More Encores, Maria Callas
Ludwig Van Beethoven
Symphony No. 9 in D minor, molto vivace



This video has been conducted in parallel with a volume the main element of this video is the model of this volume.It is the saga of this hexagonal sculpture at the end of the workshop are going to make the ascent of some artistic institutions as the Museum of Modern and Contemporary Art in Strasbourg, the Kunstmuseum Basel and the center G. Pompidou in Paris in a view a little megalomaniacal and lyric of my work, which starts to conquer the "wide world of contemporary art".
It's a piece that is out of step, ironic, given the reality of the sculpture from which it came.

Work presented at the Museum of Fine Arts, Belfort




|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

<<  ARTEFACT - BIOGRAPHIE - PRESSE - INFO - LIEN  >>
20111201